Retourneren

Retourinformatie (consument)

Wilt u een pakket binnen 14 dagen zichttermijn retourneren?
Stuur ons dan een 
e-mail waarin u kenbaar maakt dat u uw pakket wilt retourneren.  Vermeld hierbij om welk artikel het gaat en uw ordernummer. Nadat u de retourzendig heeft aangemeld ontvangt u van ons een bevestigingsmail met een retourlabel. Het retourlabel gebruikt u alleen als u van optie 2 gebruik maakt.


U kunt u het product op 3 manieren retourneren

1) Afgeven bij ons hoofdkantoor in Zutphen (Gratis)
 Het adres is:
 Brievenbuswebshop
 Brinkhorst 25
 7207 BK Zutphen
Wij zijn op werkdagen geopend van 10:00-12:30 uur en van 13:00 tot 16:30 uur.



2) U maakt gebruik van ons retourlabel.
Dit is meestal de voordeligste, veiligste en gemakkelijkste optie. Uw pakket is namelijk gedurende transport door ons verzekerd tegen zoekraken en schade. U plakt ons retourlabel (welke u per email ontvangt) op het pakket en geeft vervolgens het pakket bij een Postnl locatie bij u in de buurt af. De kosten van het retourlabel wordt verrekend op uw creditnota.


3) Zelf uw artikel via Postnl/DHL/DPD retourneren.
De kosten hiervan zijn variabel en betaalt u direct aan het desbetreffende verzendbedrijf. Als u bij het verzendbedrijf niet hebt gekozen voor verzekerd vervoer bent u zelf aansprakelijk voor eventuele schade of vermissing van uw pakket. Kiest u voor deze optie? Dan maakt u zelf een adreslabel en plakt u deze op het pakket.
Het retouradres is:
Brievenbuswebshop
Afdeling retouren
Brinkhorst 25
7207 BK Zutphen


De retourkosten bij gebruik van ons retourlabel zijn als volgt:
Pakket Nederland verzekerd 0-10kg  € 9,95
Pakket Nederland verzekerd 10-30kg   € 14,95
Pakket Nederland verzekerd met 1 zijde langer dan 90cm  € 14,95
Pakket Nederland verzekerd bij producten met een waarde van € 75,- of meer € 14,95
Pakket Duitsland/België verzekerd: € 19,95

Als uw pakket vermist raakt of beschadigd raakt tijdens het retourproces. Krijgt u gewoon uw aankoopbedrag uitgekeerd.


Retourneren van pallet levering
Heeft u de brievenbus op pallet ontvangen? Dan moet u deze op eigen kosten en initatief retourneren. Het gaat hierbij alleen om onderstaande brievenbussen:
- Bloemendaal, Laren, Rozendaal, Bergeik, Heemstede, Bronckhorst, Lasko, Lixar, Luxus, Maxim, Vanra, Lochem, Oirschot.


Retourneren bij meerdere pakketten
Voor bestellingen die wij in twee pakketten naar u hebben verzonden, dienen de retourkosten voor twee pakketlabels betaald te worden. Dit is in het geval als u bijvoorbeeld een brievenbus en een statief wilt retourneren.

Voor elke retournering geldt:
U kunt alleen producten retourneren welke in een staat verkeren waarin u ze zelf ook zou willen ontvangen:
- Het product moet dus compleet en onbeschadigd zijn
- Heeft u de brievenbus op pallet ontvangen? Dan moet deze ook op pallet geretourneerd worden.
- Het product dient in originele verpakking en met originele bescherming retour gezonden worden. De doos dient niet bestickerd of beschreven te zijn.
- Zorg ervoor dat het geheel tijdens transport niet kan beschadigen
- Zend uw factuur of een kopie hiervan mee met het retourpakket

Na ontvangst van de door u geretourneerde artikelen, ontvangt u van ons een creditnota en storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op uw bankrekeningnummer.


Webshopgiftcard:
als u een bestelling wilt retourneren welke is betaald met een Webshopgiftcard krijgt u een shoptegoed om te besteden. U krijgt daarom niet uw geld teruggestort maar ontvangt een code van ons waar u een nieuwe bestelling mee kunt plaatsen.


pakket retour


Retourinformatie (Zakelijk)
Wettelijk gezien vervalt het retourrecht voor zakelijke aankopen. Bij Brievenbuswebshop.nl willen wij uit coulance toch retourrecht aanbieden aan onze zakelijke klanten. Hieronder leest u de voorwaarden:

Een ongebruikt artikel mag binnen 7 dagen na ontvangst geretourneerd worden. U dient vooraf via e-mail kenbaar te maken dat u een artikel wil retourneren. Vermeld hierbij om welk artikel het gaat en uw ordernummer. Nadat u de retourzendig heeft aangemeld ontvangt u van ons een bevestigingsmail met een retourlabel. Het retourlabel gebruikt u alleen als u van optie 2 gebruik maakt.

U kunt u het product op 3 manieren retourneren

1) Afgeven bij ons hoofdkantoor in Zutphen (Gratis)
 Het adres is:
 Brievenbuswebshop
 Brinkhorst 25
 7207 BK Zutphen
Wij zijn op werkdagen geopend van 10:00-12:30 uur en van 13:00 tot 16:30 uur.



2) U maakt gebruik van ons retourlabel.
Dit is meestal de voordeligste, veiligste en gemakkelijkste optie. Uw pakket is namelijk gedurende transport door ons verzekerd tegen zoekraken en schade. U plakt ons retourlabel (welke u per email ontvangt) op het pakket en geeft vervolgens het pakket bij een Postnl locatie bij u in de buurt af. De kosten van het retourlabel wordt verrekend op uw creditnota.


3) Zelf uw artikel via Postnl/DHL/DPD retourneren.
De kosten hiervan zijn variabel en betaalt u direct aan het desbetreffende verzendbedrijf. Als u bij het verzendbedrijf niet hebt gekozen voor verzekerd vervoer bent u zelf aansprakelijk voor eventuele schade of vermissing van uw pakket. Kiest u voor deze optie? Dan maakt u zelf een adreslabel en plakt u deze op het pakket.
Het retouradres is:
Brievenbuswebshop
Afdeling retouren
Brinkhorst 25
7207 BK Zutphen



De retourkosten bij gebruik van ons retourlabel zijn als volgt:
Pakket Nederland verzekerd 0-10kg  € 9,95 incl. btw
Pakket Nederland verzekerd 10-30kg   € 14,95 incl. btw
Pakket Nederland verzekerd met 1 zijde langer dan 90cm  € 14,95 incl. btw
Pakket Nederland verzekerd bij producten met een waarde van € 75,- of meer € 14,95 incl. btw
Pakket Duitsland/België verzekerd: € 19,95 incl. btw

Als uw pakket vermist raakt of beschadigd raakt tijdens het retourproces. Krijgt u gewoon uw aankoopbedrag uitgekeerd.


Retourneren van pallet levering
Heeft u de brievenbus op pallet ontvangen? Dan moet u deze op eigen kosten en initatief retourneren. Het gaat hierbij alleen om onderstaande brievenbussen:
- Bloemendaal, Laren, Rozendaal, Bergeik, Heemstede, Bronckhorst, Lasko, Lixar, Luxus, Maxim, Vanra, Lochem, Oirschot.

 

Retourneren bij meerdere pakketten
Voor bestellingen die wij in twee pakketten naar u hebben verzonden, dienen de retourkosten voor twee pakketlabels betaald te worden. Dit is in het geval als u bijvoorbeeld een brievenbus en een statief wilt retourneren.

Let op:  de volgende brievenbussen zijn uitgesloten van zakelijk retourrecht:
- Alle cortenstalen brievenbus
- Lasko, Lixar, Luxus, Maxim, Vanra, Lochem, Oirschot
- Bobi cargo, Bobi duo, Bobi trio
- Alle brievenbusconstructies voor appartementen
- B-keus modellen


Retourneren bij meerdere pakketten
Voor bestellingen die wij in twee pakketten naar u hebben verzonden, dienen de retourkosten voor twee pakketlabels betaald te worden. Dit is in het geval als u bijvoorbeeld een brievenbus en een statief wilt retourneren.

Voor elke retournering geldt:
U kunt alleen producten retourneren welke in een staat verkeren waarin u ze zelf ook zou willen ontvangen:
- Het product moet dus compleet en onbeschadigd zijn
- Heeft u de brievenbus op pallet ontvangen? Dan moet deze ook op pallet geretourneerd worden.
- Het product dient in originele verpakking en met originele bescherming retour gezonden worden. De doos dient niet bestickerd of beschreven te zijn.
- Zorg ervoor dat het geheel tijdens transport niet kan beschadigen
- Zend uw factuur of een kopie hiervan mee met het retourpakket

Na ontvangst van de door u geretourneerde artikelen, ontvangt u van ons een creditnota en storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op uw bankrekeningnummer.