B-keus brievenbussen.
In deze categorie vindt u nieuwe brievenbussen met kleine oneffenheidjes of schades. Het zijn brievenbussen die tijdens transport schade hebben opgelopen. Dit kan variëren tot een kras, een deuk of een barst dat door een doe het zelver vaak eenvoudig te repareren is. Ook vindt u in deze rubriek showroommodellen die ons assortiment gaan verlaten. Profiteer van hoge kortingen op brievenbussen in de koopjeshoek!




Bezig met laden...

B-keus brievenbus iets voor u?
Of een tweede keus brievenbus iets voor u is, is afhankelijk van uw wensen en verwachtingen. Vindt u het niet erg als er een klein oneffenheidje op uw postkast zit, dan kunt u in deze rubriek postkasten met enorm hoge korting vinden. Bij elk product hebben wij omschreven waarom wij vinden dat het hier om een b-keus product gaat. Ook zijn er bij elk artikel foto's te vinden zodat u uw aankoop vrij goed kunt beoordelen voor u tot koop overgaat. Een B-keus product is altijd een nieuw artikel. Het gaat hierbij dus niet om een gebruikte of tweedehands brievenbus!

Kijk ook in onze sale rubriek!
Ons aanbod varieërt. Het ene moment zullen we over meer B-keus brievenbussen beschikken dan het andere moment. Kunt u in deze rubriek niets geschikts vinden, maar wilt u beslist een goedkope brievenbus kopen? Kijk dan ook even in de 'SALE'. Hier vindt u onder andere de Britse kolombrievenbus, een rvs wandbrievenbus en zelfs bekende merk brievenbussen van Brabantia, Burgwachter, Nostalux en Max Knobloch.

Nog wat leuke weetjes over post zaken...
Het Nederlandse woord 'post' is afgeleid van het Latijnse woord 'postum'. Men vermoed dat al ruim voor 4000 voor Christus mensen geschreven boodschappen gebruikten om informatie door te geven. In 2400 voor Christas gebruikten de oude Egyptenaren al koeriers die wetten en besluiten door het hele egypte verspreiden. In de zesde eeuw voor Christus werd het eerste postsysteem ontwikkeld. Er werd een netwerk van poststations aangelegd. De postbezorger kon bij zo'n station uitrusten en zijn paard inwisselen voor een uitgerust paard. Op deze manier kon de koerier zo snel mogelijk de boodschap bezorgen. In de Middeleeuwen werd het post gebeuren flink uitgebreid en werden er nieuwe verzend methodes ingezet. Een brief kon vanaf dat moment worden verzonden per postduif, postkoets of per schip. In 1680 ontstond de eerste postzegel. Tot die tijd was het de gewoonte dat de ontvanger, niet de verstuurder, degene die de kosten van het bezorgen betaalde. Vanaf de 19e eeuw werden de Europese posterijen steeds meer de verantwoordelijkheid van de regering. Ook in Nederland had de overheid van het jaar 1810 een monopolie op het bezorgen van post. In 1989 werd begonnen met de privatisering van de post. Concurrerende bedrijven zoals Sand, Neopost en SB post kwamen op de markt en concurreren tegen Postnl dat tot op heden nog altijd het grootse gedeelte van de post bezorgd. Men denkt er aan om binnenkort zelfs drones in te zetten om in korte tijd belangrijke post op de juiste plaats te krijgen. 

brievenbus 2e keus