Klachten, garanties en defecten

Klachten, garanties en defecten
Indien u een klacht heeft over het ontvangen artikel mag u dit doorgeven via het contactformulier of via ons e-mailadres. Vermeld hierbij uw ordernummer, om welk product het gaat en wat uw klacht is.

Gaat het om een beschadigd of verkeerd product dan ontvangen wij graag een duidelijke foto van het product met de beschadiging of het onjuiste product. Op deze manier kunnen we de schade op afstand beoordelen en een passende oplossing bieden. Graag ook een foto meesturen van de meegeleverde factuur, zodat wij de klacht direct in behandeling kunnen nemen.

Klachten worden niet telefonisch in behandeling genomen.

Garantie
Naast de garantie van 6 maanden die wij standaard bieden, houden verschillende fabrikanten aanvullende garantieperioden aan. Deze zijn als volgt en gelden naast en onverminderd onze standaard 6 maanden garantie
- Bobi: 4 jaar 
- Brabantia: 5 jaar
- Burgwachter: 2 jaar

 
 
Uw factuur dient als garantiebewijs. Deze dient bewaard te worden tot de garantieperiode verstreken is.

Let op! Als uw artikel bij ontvangst al defect of beschadigd is dient u dit binnen 8 dagen te melden.

Gegronde klacht

Een artikel wordt alleen vervangen of vergoed als het om een gegronde klacht binnen het garantietermijn gaat. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door beschadiging door opzet, of door nalatigheid. Onderstaande punten vallen niet onder de garantie.
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- normale slijtage
- beschadiging door het niet juist in acht nemen van de (eventuele) gebruiksaanwijzing 
- water-/stormschade (en eventuele post die nat geregend wordt)
- verkleuring door weersinvloeden zoals zonlicht